dilluns, 5 de setembre del 2011

TANZÀNIA 2011 (II): ZANZÍBAR I ELS DOFINS DE L' ìNDIC.

Zanzíbar és un arxipièlag format per les illes de Unguja i Pemba, i diversos illots més petits. Es troba a l'Oceà Índic, a uns 25 quilómetres de la costa de Tanzánia, i 6º de lalitud sud de l'equador. L'illa de Zanzíbar ( coneguda localment com Unguja, però a nivell internacional com Zanzíbar) és de un 95 Km. de llarg i 34 Km. d'ample aproximadament. Té algunes de les millors platges de tot Àfrica, amb aigua cristal·lina i sorra blanca.
Per arribar vam tindre que agafar un avió des de KIGOMA fins a MWANZA. Un cop allà vam baixar de l’avió i vam anar visitar el Llac Victoria, un llac molt important del continent.  Despres vam continuar fins a DAR ES SALAM on vam agafar un ferri per arribar a Zanzíbar. 
 Vam passar allà els últims 4 dies del viatge. El que més em va agradar va estar que jo i els meus amics junt am el pare d’ ells ens vam llençar a nedar amb dofins salvatges a ple mar obert amb unes onades immenses, va ser una experiencia de les millors de la meva vida. A  Zanzíbar vam decidir entre tots que aniríem per lliure cada família, i jo i l' Oriol ens vam dedicar a caçar crancs de les roques i del mar .Un altre dia vam decidir anar a comprar polseres pels nostres amics i per nosaltres també, als masais que han emigrat a l’ illa per guanyarse la vida.
 El penúltim dia ens vam ajuntar tots per anar a donar la volta a l' illa amb cotxe parant en les millors platges que mai he vist.
També vam estar a la casa del DR. LIVINGSTONE a Stonetown que es la capital de Zanzíbar. Però d' això us parlaré en la propera entrada del blog. StoneTown es una ciutat plena de carrerons estrets i foscos que sembla de altre època, amb unes portas de fusta espectaculars. Es Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.
Aquesta ciutat es de cultura Swahili, que es  una barreja dels àrabs que van arribar i de las tribus negres que hi havia a la zona. Allà  es trovaba   l' antic mercat d’esclaus més important del continent, per sort tot això forma part del pasat. Abans la gent venia els esclaus en aquest mercat i els compraven altres per portar-los a Europa i America.  L’últim dia vam agafar un ferri per tornar a Dar es Dalam . Allà agafàvem un avió que feia : Dar es Salam – el Cairo  – Barcelona.  I per fi vam arribar a  casa.
 Jo crec que a estat un dels meus millors viatges... ha estat al·lucinat i m’ho he passat perfecte, m' he divertit moltíssim i he aprés tantes coses interessants!
Els propers dies faré  més entrades referents a aquest maravellós viatge. Fins aviat.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deja tu comentario...